Informace, marketing a komunikace s klienty nebo zákazníky dnes hýbou světem. Techniky marketingu dnes běžně využívají známé osobnosti, politici a samozřejmě podnikatelské subjekty. Ty dokonce, pokud chtějí být součástí dynamicky rozvíjejícího se světa, musí neustále hledat nové způsoby a možnosti, jak oslovit nebo informovat své současné či potenciální klienty.
Tiskárny štítků jsou dnes běžně využívány téměř ve všech průmyslových odvětvích. Díky moderním technologiím je jejich obsluha zcela jednoduchá, proces tisku zrychluje přístup k uloženým šablonám. Vytvořené štítky zefektivňují zásobování, zvyšují úroveň produktivity práce a také informují, upozorňují, chrání či předcházejí pracovním úrazům.
Štítkům se nedá nic vytknout ani z pohledu jejich odolnosti. Jsou schopny odolávat vlivům počasí, vysokým teplotám, agresivním chemikáliím, stříkání pod vysokým tlakem a vícenásobným mycím cyklům. Štítky v případě potřeby dokážou držet na mastných, drsných nebo na lakovaných materiálech, problémem není ani zdravotní nezávadnost štítků, která je vyžadována v potravinářství. Ve prospěch štítků ostatně vypovídá také příznivá cena spotřebního materiálu používaného k jejich tvorbě.
I když se vám to tedy na první pohled možná nezdá, tiskárny štítků, resp. štítky s reklamním logem firmy a množstvím relevantních údajů o produktu či výrobku dokážou být opravdu vynikajícím nástrojem marketingu a současně významným zdrojem informací nebo komunikačním kanálem mezi podnikem a konečnými uživateli či spotřebiteli. Aby však nezůstalo pouze u slov, pojďme se podívat na několik konkrétních využití štítků.
Profesionální vzhled a kvalita štítků je velmi důležitá pro prodejce exkluzivních produktů. Archivní vína z vlastní produkce nebo alkohol (samozřejmě z legální pěstitelské pálenice) jsou pouze názornou ukázkou možného využití kvalitních štítků.
Štítky jsou však výborným tipem i pro prvovýrobce, kteří prodávají své výrobky nebo pěstitelské a chovatelské přebytky v malých množstvích přímo konečnému spotřebiteli. Jinak řečeno, štítky na produktech prodávaných v rámci tzv. prodeje ze dvora mohou informovat nejen o výhodách a složení produktu, o jeho trvanlivosti, ale také o samotném primárním výrobci. Včetně kontaktních a jiných marketingových údajů.
Tiskárny štítků už dnes patří do "povinné výbavy" téměř všech firem provozujících e-shopy. Důvod je prozaický. Počet produktů v e-shopech se zpravidla počítá na desítky nebo stovky, v případě opravdu velkých společností jde až o desítky tisíců produktů. V závislosti na velikosti e-shopu a počtu nabízených produktů se v podstatě odvíjí i počet objednávek, které je třeba každý den zrealizovat. Co však mají všechny tyto společnosti stejné, je snaha o co nejrychlejší vyřízení objednávky. Na nějaké zdlouhavé vypisování doručovací adresy zde rozhodně není prostor, takže do celého procesu se zapojují tiskárny štítků, které vytištěním desítek adresních štítků zrychlují vyexpedování objednaného zboží.
Tip: Vybíráme správnou tiskárnu štítků
O způsobu zabezpečení stravování v principu rozhoduje zaměstnavatel. Jelikož ne vždy je k dispozici závodní jídelna, mnoho zaměstnanců na své stravování využívá služby gastronomických provozů doručujících objednané jídlo v krabicích či stravovacích boxech.
A právě zde se otevírá velký marketingový prostor pro gastronomické provozy, které mohou na boxy umístit nejen štítky s informacemi o složení jídla, alergenech nebo o délce či způsobu ohřevu, ale i logo své firmy, kontaktní údaje a marketingové slogany.
Výše uvedené příklady využití štítků se týkaly především podnikatelského segmentu. Tiskárny štítků se ale samozřejmě dají využít i v domácím prostředí. Fantazii se meze nekladou, štítky můžete použít k označení nádobek s léky, potravinami i kořením, muži je uvítají na krabičkách se šrouby nebo maticemi. Uplatní se také při označení pořadačů s fakturami za plyn nebo elektřinu, stejně tak i při označování krabic se sezónními doplňky atd.