Pravděpodobně jste už někdy zahlédli netradiční pracovní prostory mezinárodních společností. Možná jste si tehdy jen tiše povzdechli nad úžasnými pracovními podmínkami jejich zaměstnanců. Samozřejmě ty jsou pro mnohé z nás vzdálené na míle. Nic ale nebrání tomu, abyste si zařídili kancelář tak, že Vám poskytne všechno důležité. Doplňky do kanceláře, kterým dnes dáme prostor, jsou užitečné, zpříjemní práci a připraví na každou situaci.
Bez tiskárny? Ani náhodou
Pokud chceme zmínit užitečné kancelářské doplňky, tak nemůžeme začít ničím jiným než kvalitní tiskárnou. Ta je jednoduše na prvním místě našeho zájmu a měla by tvořit součást vybavení každé dobře vybavené kanceláře.
V podstatě je jedno pro jakou tiskárnu se rozhodnete. Ať už je to multifunkční, inkoustová nebo laserová, důležité je, aby zvládla plnit požadavky, které od ní očekáváte. Tisk textových nebo grafických dokumentů, pracovních podkladů, reklamních letáků, pozvánek, ale i potisky CD a DVD dokážou dát zabrat nejedné tiskárně. Na našem blogu jsme se výběru tiskárny věnovali víckrát. Více o jednotlivých tiskárnách se dozvíte v článku Jak správně vybrat tiskárnu.
Pokud jste si doteď mysleli, že skartovací zařízení patří jen do kanceláří státních institucí nebo organizací, které zpracovávají citlivé informace, přesvědčíme Vás o opaku. Skartovací zařízení má význam i ve firemní nebo domácí kanceláři. Dokážeme si totiž celkem dobře představit, jak doma házíte výpisy z bank a různé citlivější dokumenty s osobními údaji do odpadkového koše. Nanejvýše je možná roztrhnete na polovinu nebo si dáte trochu námahy a spálíte je v krbu. Se skartovacím zařízením to už ale dělat nemusíte a doklady s údaji, které by se neměly dostat do nepovolaných rukou, elegantně zlikvidujete. Tenké pásky papíru, které projdou skartovačkou, už určitě neposkládá ani MacGyver.
TIP: Kromě náplní do tiskáren u nás najdete i potřebné kancelářské potřeby.
Magnetická tabule zavěšená v kanceláři je k nezaplacení. Můžete mít neustále na očích jakékoliv důležité informace. Kromě toho může být i výborným zdrojem informací pro „zapomnětlivé kolegy“. Dokonale ji využijete při plánování úloh nebo během firemních školení a přednášek. Magnetická tabule dokáže vnést pořádek do přijímání objednávek, ale stejně tak dobře poslouží jen k rychlému poznačení si kontaktů. Všechno dokáže vylepšit ještě systém v podobě magnetických koleček, pásků nebo barevných figurek či válečků. Ty můžete přiřadit k napsanému textu, odkazu nebo poznámce.
I když to tak na první pohled nevypadá, význam uklizeného pracovního stolu je větší, než si to připouštíme. Albert Einstein nebo Steve Jobs si mohli dovolit mít na stole chaos, ale pro většinu z nás je přínosem právě pořádek. Pořádek na stole ovlivní náš pracovní výkon a něco o nás vypovídá. Proč bychom tedy měli ztrácet čas hledáním pera, tužek či sponek pod hromadami rozházených papírů, když je můžeme mít po ruce uložené ve stojanu? Za doplňky do kanceláře v podobě různých stojanů dáte navíc jen pár korun. Nakonec na uklizeném stole se najde místo i pro stojan s fotografií ratolestí, která Vám zpříjemní pracovní chvíle.
V kanceláři strávíme nejednou více času než v kruhu rodinném. Bude tedy na místě, když budete mít v kanceláři drobnosti, které nám práci zjednoduší a zpříjemní. Po ruce byste proto měli mít například sluchátka do uší nebo nabíječku na mobil. Práci Vám ulehčí ale i takové maličkosti jako jsou zakladače, samolepící štítky či sešívačky. Pokud Vás toto téma zajímá, přečtěte si článek o kancelářských potřebách, které Vám usnadní práci. Najdete v něm několik dalších užitečných tipů na kancelářské doplňky.